söndag 28 mars 2010

Saloon Dress i färgen dark powder invigd...UNDERBAR!


Jag som från allra första början var minst sugen på färgen dark powder av de tre färgerna som Saloon Dress tillverkades i...har fullkomligt förälskat mig i denna underbart ljuvliga färg. Var aldrig tveksam till färgen dark powder utan tveksam till de lila blommorna då lila inte tillhör färgerna som jag trivs i.

Inför lördagkvällens middag med underbart ljuvliga middagsgäster involverade jag hela min underbara familj i valet av färg för kvällen. Efter en timmes provande med söta barn och underbart tålmodig och stöttande make så valde vi gemensamt den i dark powder.

Hur kom det sig då att det blev tre klänningar istället för två? Jo, först och främst så kan ju jag ALDRIG nöja mig med en. Finns det två eller flera så varför inte om jag hittar något jag älskar. Priset var ju inte tokigt högt utan mer än ok. Alla tre följde med hem från Molly-butiken för att under helgen prova, känna och klämma. Tanken var att två skulle få stanna och en returneras.

Frågar sötmaken vilken han gillar minst och får ett (tycker jag) bra och enkelt svar...! "Gillar du klänningen så behåll alla tre! CHECK! På lördagen frågar jag min sockersöta charmör till son vilken han tycker är finast. Sötnos som han är säger han... "Behåll alla tre mamma! Den blå tycker jag att du skall ha på vintern, den bruna på våren och den röda på sommaren...!" Mammahjärtat smälter, vilken sötnos vi uppfostrat!

Jag klär på mig klänningen i dark powder och matchar dessa med mörkbruna strumpbyxor och går upp på övervåningen till älsklingen och barnen i väntan på gästerna. När jag kommer uppför trappen säger sötaste sonen..."här kommer vårflickan...!" LOVE, LOVE, LOVE!

4 kommentarer:

  1. ... Vårflickan...! Jag smälter också!

    SvaraRadera
  2. oh så gulligt!! Jag provade dom igår och det kommer absolut upp en blå på önskelistan, jättefin!!! KRAM

    SvaraRadera
  3. lillis70: Ja, hur gulligt är det inte! UNDERBAR små söta barn! KÄRLEK!

    Dr Molly: Vilken härlig helg ni fick tillsammans! MYSIGT & KUL! Gillade du den blå bäst? KRAM!

    SvaraRadera
  4. aaaaah så kul! O säger mannen behåll-BEHÅLL! Det bästa är deras godkännande=)
    Jag ska åka o köpa saloon blusen idag tänkte jag, tänkte klänningen utan ärm först men har så mkt klänningar, behöver blusar till jeans...så en blus får det bli, den i dark powder*fiiin*

    Kram!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails