måndag 29 mars 2010

BESVIKEN...Saloon-serien har allvarliga brister!

Det har säkert inte undgått er hur lycklig jag är och har varit över mina underbara klänningar, Saloon Dress l/s i färgerna röd, blå och powder...MEN...de har BRISTER alla tre. Dessa underbara klänningar är samtliga TRASIGA i sömmarna. När de slitna detaljerna hamnar i och längs med sömmarna så slits hela tyget upp längs med sömmen.

Jag upptäckte detta imorse och var idag inne i Odd Molly-butiken för att byta dessa. Lyckades hitta en blå och en powder som är ok men samtliga röda hade brister. HK har uppmärksammat detta och har nu dragit tillbaka samtliga från butiken. De kunde i dagsläget inte säga hur detta kommer att hanteras ej heller hur det är möjligt att detta uppmärksammas först nu.

Vågar jag behålla mina fina klänningar med risk för att även dessa så småningom går sönder eller skall jag lämna tillbaka? Jag vill ju så gärna ha dessa underbart söta SKATTER! Tjejerna i butiken var och är oerhört tillmötesgånde. Vill jag behålla klänningarna och de visar sig att de går sönder så var detta ok, pengar utlovas i sådant fall...men känslan med dessa ljuvliga och efterlängtade klänningar känns ju inte lika längre...! Hur tycker ni att jag skall göra?

28 kommentarer:

  1. Men NEJ vad trist!!! Vi stod och kollade på dom noga i helgen och jag köpte inte just pga att jag trodde de kunde va känsliga för att gå i sönder i sömmarna! Vad bra att OM har reagerat dock och att de var så tillmötesgående. Det är ju en helt underbar klänning! Hoppas det löser sig! KRAM

    SvaraRadera
  2. jag länkar till dig hoppas det är ok!

    SvaraRadera
  3. Neeej, jag som klickade hem en i helgen....

    SvaraRadera
  4. Dr Molly: Riktigt tråkigt! Jag som sååå gärna vill ha dessa fina kvar i min garderob. De hänger ju så fint där...! ;) Självklart får du länka till mig. KRAM!

    SvaraRadera
  5. Carina: Visst är det tråkigt men alla är ju inte trasiga! Håller tummarna för att den du får hem håller måttet! KRAM!

    SvaraRadera
  6. Men HJÄLP! Jag som köpte en röd i helgen och är alldeles förälskad. Buhuu!!! Måste titta på min när jag kommer hem ikväll...

    Hur kan de ha missat detta! Urdumt!
    /Erika

    SvaraRadera
  7. My Molly Oddities: Ja, så TRÅKIGT! Sitter framför datorn och känner mig urless faktiskt. Det blir så tråkigt! Jag vill kunna gå in i butiken, handla, komma hem och känna mig nöjd och glad! Inte flänga fram och tillbaka till butiken och granska varje enskild klänning och upptäcka att alla utom en blå och en powder i varje färg har brister. Av den röda fanns det ingen som var hel! Så trist! Hoppas att din är hel och fin! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Hej
    Det var tråkigt. Min lokala affär har pricis ringta att min salon dress i powder hadde kommit, men de hadde hört om detta. Kommer OM att återkalla dessa klänningar från samtliga butiker?
    Kram
    Tina Torp Jensen

    SvaraRadera
  9. Precis detta hände mig också. Hade köpt en röd Saloon Dress på OM-butiken i torsdags - jättelycklig - tills jag provade hemma och upptäckte att sömmen och tyget spruckit vid dragkedjan i sidan och i ryggen var det precis som du säger att sömmen gick precis i det sköraste tyget och såg ut som att den skulle spricka vilken sekund som helst. Fick åka in och lämna tillbaka den i lördags - men att byta till en likadan gick inte, eftersom alla röda i min storlek hade samma bekymmer med sömmarna i ryggen..... :-( Och inte blev jag trevligt bemött heller, snarare nonchalant, besvärat och surt av en av damerna där. Hörde när jag stod i provhytten och testade de andra att de pratade om skört tyg och sömmar dock.... Det lär bli många reklamationer på denna i övrigt så underbara klänning.... Hoppas det löser sig för er andra! Kram

    SvaraRadera
  10. Tina: Enligt informationen jag fick så hade dessa plagg återkallats från Odd Mollys butik. Jag skulle dock tro att problemet gäller majortiteten av klänningarna då så stor del av dessa var trasiga. Tråkigt tycker jag! Jag vill ju han mina kvar! Inte kul alls! Berätta gärna om din var ok eller inte när du varit och tittat. KRAM!

    SvaraRadera
  11. Christine: Usch vad tråkigt att det händer! Tråkigt att du inte får det bemötande som du som kund bör kunna förvänta dig! Jättetråkigt! Letar du vidare efter klänningen eller har du tappat lusten? KRAM!

    SvaraRadera
  12. Jag hoppade över den i powder just pga detta. Jag skulle lämna tillbaka dem om jag var du. Tror att de inte kommer att hålla i längden tyvärr. :( trist för de är jättefina!
    kram

    SvaraRadera
  13. Hej Black White Lovely
    Tack för svaret. Ska in till värnamo i veckan.
    Man vill inte betala för en trasig klänning, så jag hoppas att min är ok, Jag återkommer när jag har varit där.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  14. Ja, jag blev också förvånad över bemötandet, som om det var besvärande att jag kom in och uppmärksammade dem på ett problem (som jag antog inte bara hade drabbat mig). Jag har i och för sig varit med om det förut, att inte alla varit så himla serviceminded i OM-butiken - och att det är skillnad om det kommer in en "VIP-kund". Råkade vara där samtidigt som en sådan en gång märkte jag och det var milsvid skillnad i behandling, kan jag säga. Well, nog om det (ja e inte bitter, nädå). Vågar inte beställa en annan klänning över nätet i alla fall, eftersom jag inte orkar skicka tillbaka och greja om den också är dålig. Kanske kan tänka mig kika i någon annan butik om jag ser en, den är ju i övrigt ljuvligt skön och den passade mig så bra annars. Men jag tycker jag kan förvänta mig ett helt plagg för de pengarna faktiskt, det är ju heller inte kul att känna sig orolig för att sömmarna ska spricka när man väl har det på sig. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  15. Septemberflikka: Tack för svar! Så tråkigt när man blir så FÖRÄLSKAD i en klänning som jag blev i den här...! KRAM!

    SvaraRadera
  16. Tina: Hoppas, hoppas, hoppas att den är hel! Håller tummar och tår! KRAM!

    SvaraRadera
  17. Christine: Beklagligt att de gör skillnad på kund och kund. Märkligt och tråkigt! Jag håller med dig om att man bör kunna förvänta sig en klänning i perfekt skick som man inte skall behöva vara rädd för att använda. Extra tråkigt när man verkligen faller för en klänning så handlöst som jag i detta fall gjorde...! Skall bli spännande att se hur detta följs upp och hanteras. KRAM!

    SvaraRadera
  18. Å så tråkigt...å jag som ska åka o köpa saloon top imorn, men LÄR syna den ordentligt innan!

    SvaraRadera
  19. Hej Black White loveley
    Nu ringde Fribergs( äffaren från Värnamo)att de hadde synat både klänningarna och topparna, de var trasiga allihoppas så de får tyvärr skicka tillbaks dem. En del hadde gått sönder vid provning av plagget, så jag kan rekomedera att inte köpa denna klänning eller topp. Om man köper ska man kolla noga, Sorligt för jag hadde längtat så efter denna skönheten.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  20. Det är såå tråkigt detta, har själv köpt en röd ls som jag är så glad över men visst grusas lyckan lite av denna kvalitetsbrist och vetskap. jag kommer att behålla min och skulle det visa sig att den går sönder får jag ta i det då.
    Kram Ina

    SvaraRadera
  21. Tina Torp Jensen29 mars 2010 kl. 18:39

    Hej igen
    Ina -Lyckliga dig. !Jag hoppas att den håller för den är såååååååååå fin. Jag ska se om jag kan få tag i en senare,Var har du köpt din?
    Hoppas att de åtgärdar promlemet så att det kan evt komma nya.
    Kramar Tina

    SvaraRadera
  22. Filippa: Hoppas att du hittar en hel och fin topp! Så tråkigt att dessa plagg inte motsvarar den kvalité man kan förvänta sig. Länge sedan jag blev så förälskade i ett Molly-plagg...! KRAM!

    SvaraRadera
  23. Tina: Verkligen jättetråkigt! Har idag utöver Odd Mollys butik talat med bl a Mathilde och NK som båda valt att ta bort klänningen från hyllorna och skicka tillbaka dessa. TinTin inväntade svar då de flesta som beställt sin klänning idag bör kunna hämta ut den hos sitt postombud. ETC plockade fram sina klänningar när jag talade med de i telefonen och dessa var inte heller hela. Så tråkigt då många av oss verkligen längtat efter denna fina klänning! Vi får se hur det utvecklar sig! KRAM!

    SvaraRadera
  24. Ina: Jag tänker precis som du och håller med dig fullt ut, känslan är inte längre densamma! Besviken är bara förnamnet! Jag vill ju ha ALLA av denna ljuvliga klänning. ÄLSKAR färgerna, modellen, blommorna, rutorna...! Hoppas att din håller! KRAM!

    SvaraRadera
  25. Men åh vad tråkigt! Får väl vänta och se vad som händer längre fram. Hoppas att det kommer nya med bättre kvalitet vad gäller tyg och sömmar.

    SvaraRadera
  26. Jag var förbi Best of Brands i Sickla idag på väg från jobbet och de plockade också snabbt undan sina klänningar sedan vi sett samma brister som tidigare. Där var det skillnad på inställning (jämfört med OM-butiken...), tjejen som jobbade där var jättetacksam att jag hade sagt till om det. Så himla trist är det med dessa underbara klänningar! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  27. lillis70: Hoppas innerligt att denna fina klänning kommer tillbaka i en framtida kollektion. Älskar ju allt med klänningen utom bristerna så klart...! ;)

    SvaraRadera
  28. Christine: Tråkigt att det visar sig att nästan alla dessa klänningar har brister. Hoppas att detta hanteras på bästa tänkbara sätt från både Odd Molly och butikerna som tagit in klänningen! Vi får se vad som händer! KRAM!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails