tisdag 27 april 2010

Tvättråd för velourplaggen...!?





Jag har alltid tvättat och torktumlat mina velourklänningar från Odd Molly och tycker att detta gör plaggen alldeles underbara. Allra första gångerna tvättade jag klänningarna och lät de hänga och torka men då såg de alldeles torra och tråkiga ut. Började efter detta med att alltid tumla klänningarna mjuka och fina...! Gör jag något dumt? Är jag oförsiktig? Sliter detta på klänningarna? Tips på hur man tar hand om dessa på ett bättre sätt?

9 kommentarer:

  1. Jag tumlar min Fonda, men bara en liten stund - aldrig heltorrt. Blir kanske lite noppiga på insidan, men det tror jag de blir utan tumling också.

    SvaraRadera
  2. Jag gör också lika. Tumlar dem och tycker med att de blir så fina! jag tror inte att det sliter på kläderna.

    SvaraRadera
  3. Hmmm säger nog som innerjoin, en liten stund går bra, men såvitt jag vet så drar torkyumling ut stretchen ur tyget, men det kanske inte är ngn stretch i?=) Iaf, en liten stund slängde jag in min cotton tunic, det funkar tror jag.

    Ps här blev det mer velour idag, beställde de blå velour pantsen, de är dyra som skam men om man slår ut det på hur mycket velourbrallorna används här så är det nog det billigaste om-plagget, hihi!

    kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Jag tvättar men torktumlar ej.

    Du har ett award att hämta hos mig ;-) /Malin

    SvaraRadera
  5. Innerjoin: Nu blir jag ju lite lätt stressad! Kanske har jag slarvat med mina dyrgripar...! Kanske får jag göra som du i fortsättningen! Tack för ditt tips! KRAM!

    SvaraRadera
  6. Helena: Tack för din lugnande kommentar! Hoppas att du och jag gör rätt och inte förstör våra ljuvliga velourklänningar! KRAM & trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Filippa: Älsklings-Filippa, härligt med de blåa velourbrallorna! Bra och lyxigt köp! Precis så tänker jag också! Så länge man använder det man köper. Hellre en klänning eller liknande för dessa pengar som används än dyrare plagg som man är så rädd om att det blir hängande i garderoben. Mysiga och lyxiga saker skall användas annars kan det vara! Kanske får jag skära ner på torktumlandet i fortsättningen...!? Hjälp, tänk om mina velourisar har tagit skada! ;) KRAM, KRAM, KRAM!

    SvaraRadera
  8. Malin: TACK, TACK, TACK! Ååå vad glad jag blir! Uppriktigt superlycklig över att jag fick en utav dina utmärkelser! Tack snälla fina! Det verkar som ni tjejer är försiktigare än vad jag är med att torktumla, jag får helt enkelt bättra mig och vara försiktigare framöver. Vill ju inte riskera att dessa underbara tar skada av min vårdslösa behandling...! ;) Återigen TACK! KRAM & trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Följer Om´s tvättråd i plaggen (tvättrådslappen) och torktumlarmed en prick, dvs skontork på svag värme. Det mår mina velourplagg kanonbra utav. Har använt dem massor och tvättat och torktumlat likaså. Tror inte att Om skulle våga ge tvättråd som skadade plaggen.

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails