torsdag 8 april 2010

Oseriösa säljare på Tradera!

Klickade hem en fin klänning på Tradera i förra veckan! Köper nästan aldrig något på Tradera, detta var tredje gången. Ställde flera frågor om skicket, hur mycket den var använd, om hon varit ensam ägare etc då jag inte känner mig särskilt bekväm med att köpa kläder begagnat från männinskor som jag inte känner. Jag fick till svar att den var använd en gång, perfekt skick, en ägare etc.

Igår, efter att säljaren postat klänningen så skickar hon ett mail där hon skriver att hon upptäckt att klänningen inte är hel men att det bör vara lätt att fixa hos en skräddare. Hon skriver också att klänningen inte varit hennes utan att hon sålt den åt en vän.

Jag ställer ett antal frågor på mail då jag blir besviken och vill bilda mig en uppfattning om felet som hon inte besvarar alls annat än att hon säger "de syns ej, du får se själv ju för klänningen är ju superfin".

Jag blir så arg! Klart att den är fin annars hade jag inte bjudit på den. Men det har väl inte med saken att göra. Jag har ju köpt klänningen och bjudit på den i tron att den är i nyskick, inte trasig. Vad är rimligt att kräva? Har aldrig varit med om detta tidigare. Vad göra om hon inte svarar på mina mail. Skickade två mail igår som hon ignorerar. ARG!

5 kommentarer:

  1. Det enda man kan göra att att be säljaren om att få köpet att gå tillbaka. Jag har ringt Traderas kundtjänst flera ggr i ärenden som detta - man får ingen som helst hjälp av dem. Och sätter du negativt omdöme på säljaren lär du få ett tillbaka som "hämnd".

    Du kan väl skriva ut här vilken auktion/säljare det är! Finns ingen anledning att skydda alla dessa Tradera-svin.

    SvaraRadera
  2. MEN va dålig!!!!! Jag hade bett att få häva köpet eller att hon ersätter eventuella kostnader hos skräddaren......

    Hon var ju oärlig redan från början.....

    Hoppas det löser sig!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Nämen fy vad oärligt! Tycker du ska häva köpet. Hon har ju sålt något som inte alls stämmer överens med skicket hon skrivit.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Anna, Mia & Jeanette: Tack för att ni tittade in och gav mig lite tips och medhåll. Riktigt tråkigt med oärliga människor! KRAM till er alla tre!

    SvaraRadera
  5. Häv köpet...absolut!! Själv fick jag en kopia på en Odd Molly klänning...anmälde henne till Tradera och Odd Mollys Hk...fick väldigt bra respons...efter mycket tjafs från hennes sida fick jag pengarna tillbaka. Jätte tråkigt när sådant händer!! Nu är tjejen som lurade mig avstängd!!
    Ge dig inte!!
    Lycka till...Malin

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails