lördag 14 augusti 2010

Japp...Tamara har också flyttat in...!




Hoppas ni inte är less på mig och mitt tjat om Branting...men jag älskar allt med dessa underbara klänningar! Otroligt söta och detaljerade men ändå så enkla. Passar lika bra till vardags som till fest. Älskar det matta bomullstyget i kombination med volangerna och spetsarna. Provade Tamara i rosa, brunt, sandstone och svart och kunde verkligen inte bestämma mig. Tro det eller ej...men trots att det är samma modell så får de så helt olia uttryck beroende på vilken färg man har på sig. Velpottan och samlaren köpte hem allihopa på prov var tanken...men alla fick stanna. Alldeles omöjligt att nöja sig med en färg. Ej heller var det någon annan modell än Raisan och Tamaran som jag tyckte var lika fin. Jag älskar mina klänningar och är jätteglad för var och en. Tur att jag har en förstående man! När jag provade (jag hade i och för sig redan bestämt mig för att behålla alla) och bad om smakråd fick jag till svar..."Svårt...behåll alla! Du är jättefin i alla på olika sätt. Den rosa och beiga på vår och sommar, den bruna och svart höst och vinter...". Några utav klänningarna är köpta på Charlotte Göteborg och några i en annan favoritbutik. Charlotte Göteborg har bästa tänkbara servicen tycker jag. Det är också därifrån jag lånat bilderna. Egna bilder på mina vackra klänningar kommer inom kort!

12 kommentarer:

  1. ha ha ha vad kul! Jag tror det får bli en tamara för mig också, frågan är vilken färg bara! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hihihi,du e rolig! Jag trodde jag hamstrade plagg av samma typ. Men det är helt rätt. Nu har jag gjort en triss i Mollysar för första gången ju....FONDA=) I övrigt nöjer jag mig med dubletter. Ja Charlotte är super, urfin fysisk butik och trevlig personal. med alla mina reklamationer har de varit väldigt tillmötesgående måste jag säga!

    Fina köp!
    kram

    SvaraRadera
  3. för mej blev det " flamenco klänningen" i svart hette den Deborah? minns inte men den är uber snygg. Det är kolkt att köpa samma modell i olika färger om man hittat en bra modell!

    SvaraRadera
  4. Snälla hjälp mig här! Jag undrar över storleken på Brantings plagg! Jag är supersugen på Raisa...men kommer inte åt att prova!

    Har oftast stl. 2 i Molly men ibland 3 om det är för snävt. Bordar just nu mellan 2 och 3 tror jag...(vill bli mindre men det är en senare fråga!)

    SvaraRadera
  5. jag är en 3a, byst 97 cm ( 85 B ) = Raisa L sitter perfekt
    MEN i " deborah långa flamenco klänningen " minns inte vad den hette så är ja XL, likaväl bbrantings sommarklänningar långa med 3/4 ärmar XL. Hoppas detta hjälper dej.

    SvaraRadera
  6. Hej Fia; köpte en Raisa i dag :-) Superfin!
    Jag har också oftast 2 i Odd Molly men ibland 3 på typ taraddideln osv. Jag köpte Raisa i Large och den passade perfekt.
    KRAM Halvan

    SvaraRadera
  7. Fia: Klänningarna är ganska rymliga tycker jag. Jag är en storlek 1 i Odd Molly och har XS i samtliga. Hoppas att du hittar rätt storlek! De här underbara! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Halvan: Vilken färg blev det? KRAM!

    SvaraRadera
  9. Mirka: Den är jättefin! Ja, visst är det lika bra! Sällan man hittar de där riktiga favoriterna. Det gäller att passa på! ;) KRAM!

    SvaraRadera
  10. Filippa: Charlotte Göteborg kommer jag definitivt att fortsätta handla ifrån! Inte dåligt med tre Fonda! Härligt tycker jag! KRAM!

    SvaraRadera
  11. Dr Molly: Det gör du helt rätt i...Tamaran är ljuvlig! Det var min inkörsport till samlandet. Alla färger är ljuvliga men sandstone är min favorit! KRAM!

    SvaraRadera
  12. HM...tack för hjälp om storlekar! Låter som om det kanske måste bli L då? Jag har iof inte så stor byst (typ liten 80B, vanligtvis 75B)Men t.ex. Taradiddeln så var jag tvungen att ha en stl. 3 för ärmar och byst. Men så var det ju för många...Får klura lite till och fundera på färg...bara det inte tar slut!

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails