tisdag 10 augusti 2010

Fonda, Fonda, Fonda...!





Nu har Tintin Style lagt upp bilder på samtliga färgerna av höstens Fonda. Tycker att dessa ser fina ut i färgerna. Någon som sett den i almost black på riktigt? Är den svartare än vårens klänning var? Tyckte vårens färg var lite grå-grön i tonen om ni förstår vad jag menar. Vad tycker ni? Trivs ni i er svarta? Färgen military ser fin ut tycker jag men mer brun än grön...eller! Du som har den stämmer färgen med verkligheten? Den i vintage chalk gillar jag jättemycket, även dark indigo! Alla är jättefina! Har läst på ett par bloggar att höstens Fonda skiljer sig i storlek från vårens. Hur upplever ni storlekarna nu jämfört med vårens? Någon som jämfört?

11 kommentarer:

  1. Jag som inte var imponerad av Fondan har i detta nu fyra stycken här hemma ... varav två från fall 2010 ... military och vintage chalk.
    Från våren har jag den marinblå och den vita ...

    Så jag försöker svara - military ÄR grön, inte brun. Den är min absoluta favvis.
    Vintage chalk är beige/champagnefärgad, och skiljer sig mycket från den vita från i våras.

    Cabaret har jag sett, den är ljuvlig - precis som lite blue. Svart tror jag inte jag sett?!

    Kram och lycka till med fundrandet ...

    NewYorker

    SvaraRadera
  2. NewYorker: Underbart! Tack snälla för utförligt svar, vad glad jag blir! Roligt att du upplever stor skillnad mellan chalk och vintage chalk. Är supersugen på den! Nästan säker på att det blir en vintage chalk och en till, skall bara bestämma mig för vilken. Skulle så gärna se military-färgen på en mer rättvisande bild innan jag bestämmer mig för om jag skall ha lite blue eller military. Hur upplever du storleken på höstens jämfört med vårens? Har du samma storlek på alla? KRAM, KRAM, KRAM & TUSEN TACK för svar!

    SvaraRadera
  3. Hej ! jag har Fondan i almost black. Lite sådär urtvättad svart, men jag fullkomligt älskar den =)
    Såg att du hade en brun bild på Fondan här ???
    Den finns väl inte ? Eller har jag missat denna underbara färg HELT ?

    SvaraRadera
  4. Glömde ju fråga om det är ok att jag lägger till din bloggsida i min lista ?
    / Åsa

    SvaraRadera
  5. Åsa: Tack för din kommentar! Självklart får du det! Bilderna är lånade från Tintin Style och färgen visar den som heter military. Enligt gulliga NewYorker är den mycket mer grön än brun i verkligheten. Är nyfiken på den!

    SvaraRadera
  6. Åh, ja jo, då vet jag =) trodde i mitt sinne att dom släppt en ljuv brun, sådär i all hemlighet ;-)

    Ja, då lägger jag till =) tackar =)

    SvaraRadera
  7. Tack vännen! jag upplever inte min fonda Military som brun utan den är grön :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej söta du!=)
    Å vad fina de är fondorna! Särskilt vintage chalk gillar jag...mmm får nog kanske bli en sån snart! Härlig din blogg är!!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  9. Tycker faktiskt inte den på Lite Indigo stämmer. den är inte baby blå utan mer blå/grå. Men ENORMT svårt att fånga på bild. har försökt flera gånger idag men lyckas inte riktigt. Kram gumman!

    SvaraRadera
  10. Tack för kommentaren hos mig! Absolut får vi in klänningar från danska REPEAT. Fina saker kommer inom kort... kramar

    SvaraRadera
  11. Hei,
    er det virkelig forkjell på størrelsene fra vårens kolleksjon og høstens av samme kjole? Det blir vanskelig å handle på nettet hvis det er slik ....
    Er høstens mindre eller større enn vårens?
    Hilsen Ingrid

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails