fredag 3 september 2010

Skötselråd för Primeboots!


Gulliga Carina på Nantucket uppmärksammade min fråga rörande skötselråd för de underbara Primebootsen som många med mig fallit pladask för.

Carina har varit i kontakt med ansvarig person i Sverige för dessa ljuvliga Primeboots och fått skötselråd för dessa. Stövelns skinn är så infettat i sig själv att man inte behöver göra någonting alls. Om man sprayar eller impregnerar kan skorna bli mindre snygga. Carina har fått detta bekräftat flertalet gånger då de säljer dessa skor på Nantucket och är noga med att kunna ge sina kunder dessa skötselråd.

Tack Carina!

2 kommentarer:

  1. Ååååh, tack för tipset! Jag funderade i morse på hur man gör om det börjar regna eller så. Då kan jag vara lugn! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är sååå sugen att köpa ett par Primeboots men försöker leta överallt efter uppgifter på skaftvidden. Mina vader är nämligen modell större och jag behöver skaftvidd på 40 cm. Vilken storlek har du på stövlarna? Upplever du dem smala eller vida i skaftet? Jag har stl 40 men alla ställen där de angett skaftvidd är i stl 37 och de borde rimligtvis vara vidare i stl 40. Vad tror du?

    KRAM

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails