onsdag 26 maj 2010

One size...BUT WHY...?

Häromdagen fick jag hem klänningen i rosa från Ester Elenora med söta spetsdetaljer och underbara volanger. Miss Greta hade slagit in klänningen i en fantastiskt söt lila kartong med stor lila rosett. MEN...but why...varför, varför, varför är det one size!? Helt värdelöst minst sagt! Kan ju inte passa och vara fin på särskilt många. Det var en chansning när jag beställde den, misstänkte att den skulle vara för stor men chansade. Jag är en 1:a ibland 0:a i Odd Molly och denna var bokstavligen som ett tält på mig. Fina Katinka skrev om detta igår och jag inte annat än att instämma.

9 kommentarer:

  1. Ja det är ju bedrövligt, och totalt UTE med one size...trist=(

    Förresten var jag på Freeport igår inga puderfärgade velour tunics, bara de i orange=)!

    kram!

    SvaraRadera
  2. Was?
    Det var det märkligaste jag har hört , one size på en tunika.... Värdelöst!

    SvaraRadera
  3. Ja det är lite svårt att förstå att det finns "one size" vem sitter klänningen bäst på??? är det 34:an eller den som har storlek 40?...
    Ha en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det verkar som att det poppat upp ett antal märken som tror att one size is the new black...!? Hoppas att de tänker om annars blir de nog inte så värst långlivade. KRAM till er alla!

    SvaraRadera
  5. Samma med Venus de Milo som jag älskar! Blir stora på mig, som drar 2- 3 i OM. Nej, one size funkar möjligen på vantar...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår inte heller varför visa märken gör one size! Det kan ju omöjligt passa alla men det är väl en gardering så man inte behöver tillverka plagg i olika storlekar med risk att vissa säljer mer än andra. Dessutom blir det ju enklare vid produktion då man endast har ett mönster att gå efter... Kanske är så men jag vet inte.
    Vad synd att den inte passade!:-(
    Kram Ina

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Du skulle inte tänka dig att sälja den till mig? Skulle jättegärna vilja ha den rosa men den är nu slut hos Miss Greta. Eller vet du om den finns att köpa någon annanstans?

    Hälsningar elsy.danielsson@telia.com

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Om inte du vill ha kvar klänningen eller om den inte är solgt. så är jag intresserat i att köpa den. Vet du om den finns kvar hoss någon butik?
    tina.torp.j@hotmail.com
    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Ja jag är också sur på det och har därför inte beställt något. Jag är en 3:a i OM och tänkte att det där med one size gäller nog bara smala personer. Dåligt är det i alla fall. Om tillverkaren inte orkar bemöda sig att göra plagg i flera stl så ska priserna verkligen stå i paritet med det. Förstår att du blir deppig.

    Kram

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails